Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıda geliştirilmiş bir eğitim modeldir. Eğitimin diğer süreçlerini doğrudan ve nitelikli etkide bulunduğu için genel bir eğitim modeli olarak da ele alınabilir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi işlemsel düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.
Harezmi Modeli Eğitimi Malatya'da 4 okuldan 35 öğretmenin katılımı ile gerçekleşmiştir. 35 katılımcı yenilenen Bloom taksonomisiyle birlikte hedef/ kazanım yazma, web 2.0 araçlarını etkili kullanma, yeni yöntem ve teknikleri ders içerisinde kullanma, işbirlikli öğretim, yenilikçi ölçme değerlendirme araçları konusunda da eğitim verilmiştir. Arduino eğitimlerinden drama tekniklerine, STEM eğitiminden oyunlaştırma eğitimlerine kadar Harezmi Eğitim Modeli öğretmenlerinden süreç içerisinde bir dizi eğitim almaları da beklenmektedir. Sürecin sonunda HEM (Harezmi Eğitim Modeli) öğretmeni en az 3 meslektaşı ile bir Harezmi dersi planlayabilecek ve ders sürecini yönetebilecektir.